سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خشکبار خوانسار سمیعیان Khansar_Nuts
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


آجیل مرغوب

تشخیص آجیل مرغوب

برای اینکه بتوانید آجیل مرغوب انتخاب کنید باید از بو و مزه آن به تازگی محصول پی ببرید. بوی مرطوب و کپک زدگی مهم ترین مشخصه آجیلهای مانده است. به علاوه می توانید قسمت کوچکی از دانه را بچشید تا به کیفیت آن پی ببرید. آجیلی که مدت زیادی مانده باشد بیات است و مزه ماندگی می دهد. معمولا همه آجیلها قابلیت رنگ شدن به شکل شیمیایی را ندارند و فقط تخمه آفتابگردان است که شاید گاهی با رنگ های مصنوعی رنگ آمیزی شود. با این حال اگر به نظرتان آجیل رنگ غیرطبیعی دارد، با یک دستمال مرطوب شده با آب آن را امتحان کنید. آجیلی که رنگ شده باشد با کشیدن محکم دستمال مرطوب روی آن رنگ پس می دهد.

  • رنگ آجیل را با دستتان کنترل کنید. اگر دستتان رنگی شد احتمال دارد آجیلها را با رنگهای غیرمجاز یا خوراکی رنگ کرده باشند و باید از خرید آن خودداری کنید.
  • از خرید پسته هایی که زیادی خندان هستند، خودداری کنید؛ زیرا فروشندگان آنها را در ظرفهای آب جوش میریزند و سپس ناگهان در آب سرد قرار میده ند تا در اثر شوک حرارتی سر بازکنند و خندان شوند البته این شوک حرارتی، کیفیت پسته را نیز پایین می آورد و علاوه برآن موجب نم کشیدن پسته هم می شود این پسته ها زودتر فاسد می شوند.
  • تخمه های لب خندان هم انتخاب خوبی برای خرید نیستند. مغز تخمه وقتی در مجاورت هوا قرار می گیرد، علاوه بر طعم، کیفیت خود را نیز از دست می دهد و زودتر از انواع دربسته فاسد می شود.
  • در صورتی که بر روی آجیل مانند پسته، فندق و پسته شامی، سوراخ هایی مشاهده کردید، از مصرف این گونه تنقلات بایستی خودداری کنید؛ چرا که علامت آفت زدگی بوده و در داخل سوراخ ها لارو حشرات، به صورت کرم هایی به اندازه دانه برنج وجود دارد.



موضوع مطلب : خشکبار خوانسار, خشکبار, خوانسار, عسل, گردو,
بادام
, آلو

پنج شنبه 97 خرداد 3 :: 4:12 عصر

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 35
  • بازدید دیروز: 58
  • کل بازدیدها: 98884
امکانات جانبی