سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خشکبار خوانسار سمیعیان Khansar_Nuts
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



در سومین جلسه حلقه علمی علوم قرآنی و حدیث که روز چهارشنبه 20 آبان در دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی برگزار شد؛ طرحنامه «عرفی بودن زبان قرآن» ارزیابی شد.


در این جلسه دکتر محمد باقر حجتی رئیس حلقه، دکتر مجید معارف، دکتر کامران ایزدی، دکترعلی اکبر شایسته نژاد، دکتر جعفر نکونام، دکتر پهلوان، دکتر محمدرضا شاهرودی، دکتر اعرابی، دکتر محمود واعظی و خانمها دکتر سهیلا جلالی کندری، دکتر مریم حاجی عبدالباقی، دکتر فروغ پارسا و دکتر صدیقه میرشمسی حضور داشتند.


در این جلسه اعضا ضمن اشاره به این نکته که نظریه «عرفی بودن زبان قرآن» کاملا نو نیست و افراد دیگری هم عرفی بودن زبان قرآن را تأیید کرده اند تصریح کردند نکته جدید این طرحنامه، تأکید بر«عرفی محض» بودن زبان قرآن است بنابراین می توان گفت نظریه جدیدی اتفاق افتاده است. همچنین این نظریه دارای دو جنبه سلبی و ایجابی است که جنبه ایجابی آن عرفی بودن زبان قرآن و جنبه سلبی آن، ساختارشکنی در بسیاری از اصول و مفروضات است.


همچنین اعضا حاضر در این نشست علمی نزول قرآن به زبان قوم را مسئله ای پذیرفته شده دانستند اما بر این نکته توافق کردند که برای اثبات«عرفی محض» بودن زبان قرآن به دلایل و مستندات کافی نیاز داریم.


این طرحنامه با نظر اکثریت قاطع، به عنوان نظریه پذیرفته شد و مقرر شد جلسه پیش کرسی برای این نظریه برگزار شود.







موضوع مطلب :

دوشنبه 88 آبان 25 :: 5:16 عصر

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 31
  • کل بازدیدها: 98730
امکانات جانبی