سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خشکبار خوانسار سمیعیان Khansar_Nuts
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


 

رمضان

تغذیه، مکمل و فعالیت بدنی مناسب در ماه رمضان

رابطه بین تغذیه و فرهنگ موضوعی انکارناپذیر است. وظیفه متخصصین و کارشناسان تطابق توصیه های سلامتی با توجه به فرهنگ جوامع است. عمده مردم ایران مسلمان هستند، احکام اسلام جنبه های مختلف زندگی ما را در برمی گیرد. با فرارسیدن

ماه مبارک رمضان الگو غذایی و فعالیت بدنی ما تغییر می کند، امیدواریم مطالب پیشرو به منظور ارتقاء سلامت شما روزه داران عزیز مفید واقع شود.

 

قواعد سلامتی در رمضان

1-از روزه به عنوان بهانه ایی برای عدم فعالیت بدنی استفاده نکنید. انجام فعالیت های بدنی در ماه رمضان بسیار ضروری است در غیراینصورت با تغییر الگو غذایتان مدت زمان بیشتری زمان  صرف میشود تا بدن سوخت و ساز خودش را تغییر دهد.

2-بهترین زمان ورزش در رمضان هنگام صبح  بعد از خوردن سحری یا بعد از افطار است.

3- سحری و افطاری باید حاوی غذاهای پروتئینی راحت و سریع الهضم، کربوهیدرات پیچیده و اسیدهای چرب ضروری باشد. لبنیات کم چرب، نان سبوس دار(سنگک یا بربری)، دانه های روغنی(گردو و بادام) و سیب از خوراکی های مناسب برای افطار می باشند.

4-در مورد انجام فعالیت های ورزشی زیاد به خود سخت نگیرد، شدت آنها را کاهش دهید تا بتوانید ورزش خود را در طول رمضان ادامه دهید.

5- دوره های حفظ توده عضلانی  ورزشکاران بدن ساز در این ماه باید به دقت انجام شود، بدین منظور فعالیت عضلانی بایستی زیر یک ساعت باشد، حدود 45 دقیقه توصیه می شود.

6- مصرف آب کافی در ورزشکاران روزه دار بسیار اهمیت دارد. باید از کم آب جلوگیری شود. برای مثال یک مرد با وزن 100 کیلوگرم بایستی از زمان افطار تا سحر 3 لیتر آب مصرف کند. 

7- بسیاری از ورزشکاران پرورش اندام نگران از دست دادن وزن خود در رمضان هستند و بر این باورند که در فاصله کوتاه سحر تا افطار نمی توانند نیاز کالری خود را تامین کنند ولی اینطور نیست شما می توانید 4 وعده را در این زمان بگنجانید:

1- ساعت4 وعده سحری 2- ساعت 30/20 وعده افطار 3- شام ساعت 22  4- 30/23 یک میان وعده. اگرچه این شیوه الگو ایده آلی نیست ولی تنها راه تامین نیاز فرد ورزشکاری است که می خواهد روزه بگیرد.  

?8- مصرف بعضی مکمل ها غدایی در ماه مبارک رمضان برای افرادی که نیازشان از راه غذا تامین نمی شود توصیه میشود که عبارتند از:

L-کارنیتین، اسیدآمینه ها ضروری، وی پروتئین، پودر کازئین، امگا 3، مکمل مولتی ویتامین-مینرال، منیزیم در هنگام خواب، مکمل های آنزیمی هضمی، فسفاتیدیل سرین.   

? توجه: معرفی نام مکمل ها به منظور آگاهی خوانندگان است، مصرف آن ها باتوجه وضیعت جسمانی فرد و توصیه پزشک می باشد.

در آخر، ماه رمضان به معنی محدودیت تغذیه و فعالیت بدنی نیست بلکه الگو غذایی ما تغییر می کند وا ما با رفتارهای صحیح غذایی می توانیم به حفظ سلامت خود کمک کنیم.

جسم ما هدیه زمینی خداوند است، انسان مومن موظف به سپاسگذاری از هر دو هدیه مادی و معنوی خویش می باشد.

رمضان مبارک

التماس دعا

 




موضوع مطلب : خشکبار, خشکبار خوانسار, خشک بار, تنقلات, خوشکبار خوانسار سمیعیان

شنبه 97 اردیبهشت 29 :: 10:36 صبح
 

شاید مقایسه بین انواع مغزها چندان درست نباشد، چرا که تقریبا تمام آنها دارای ارزش غذایی مشابهی هستند و همگی می توانند در حجم مساوی، مقادیر نسبتا برابری از منیزیم، سلنیوم، چربی های غیراشباع، منگز، روی، آهن و پروتئین را به بدن برسانند.

با این حال، کم و زیاد شدن برخی از این ترکیب ها می تواند باعث خاص شدن یکی از آنها شود. در مطلب پیش رو، مواد مغذی هر یک از اجزای آجیل با یکدیگر مقایسه شده اند تا بتوان به یک رتبه بندی نسبی بین مغزها پرداخت.

گردو، بادام زمینی و پسته؛ کاهنده کلسترول خون

تمام مغزها حاوی حجم بالایی از اسیدهای تک و چندزنجیره ای غیراشباع هستند. بنابراین، می توانند نقش برجسته ای در کاهش چربی بد خون (LDL) و افزایش چربی خوب خون (HDL) داشته باشند.

از طرف دیگر، تحقیقات نشان می دهند مصرف منظم و روزانه مغزهای خام و تازه، می تواند حدود 20-9 درصد سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

بین مغزهای مختلف، گردو، بادام زمینی و پسته حاوی اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری هستند و می توانند تاثیر برجسته تری در کاهش سطح کلسترول خون داشته باشند. بعد از این 3 مغز، بادام در رتبه دوم و فندق هم در رتبه سوم مغزهای کاهنده کلسترول خون قرار می گیرند.

بادام برای فشارخونی ها

بادام بین مغزهای مختلف، تقریباً دارای بالاترین حجم از منیزیم است. درواقع و برخلاف باور بسیاری از مردم، منیزیم موجود در گردو هم بیشتر است. به طوری که حدود 67 درصد منیزیم در هر 100 گرم بادام وجود دارد.

از آنجایی که نقش این ماده معدنی در پیشگیری از بروز بیماری ها، سکته قلبی و تنظیم فشارخون به اثبات رسیده، مصرف روزانه 5 تا 8 بادام خام می‌تواند با کاهش گرفتگی عروق و تسهیل گردش خون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

علاوه بر این، منیزیم موجود در بادام می‌تواند با تنظیم قند خون، خطر ابتلا به دیابت را هم 20- 15 درصد کاهش دهد.

گردو برای بیماران قلبی و مغزی

بین مغزهای مختلف، گردو تنها مغزی است که مصرف آن را معادل با مصرف ماهی برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 دانسته‌اند. تقریباً هر 3-2 گردوی درسته، به اندازه حدود 200 گرم گوشت ماهی، امگا 3 دارد. در یک چهارم فنجان از گردو، 2.7 گرم امگا 3 را در خود جای داده است.

از این رو، انعطاف عروق ناشی از مصرف گردو می‌تواند به گردش خون بهتر و حفظ سلامت قلب و عروق منجر شود. ضمن اینکه امگا 3 موجود در گردو که تنها در این مغز مغذی وجود دارد، می‌تواند از ابتلا به زوال عقل هم پیشگیری کند.

بادام زمینی برای کم خون ها

آهن غیرهِم و فولات فراوان موجود در بادام زمینی، باعث شده این مغز مغذی به یکی از بهترین خوراکی ها برای افراد کم خون تبدیل شود. بادام زمینی، حجم مناسبی از منیزیم و ویتامین B6 را هم در خود جای داده و از این رو می تواند به جذب بهتر آهن در بدن افراد مختلف، مخصوصاً مبتلایان به کم خونی کمک کند.

بادام هندی برای آقایان

آنچه که بادام هندی را از سایر مغزها متمایز می‌کند، سلنیوم فراوان موجود در آن است. محققان دریافته‌اند مصرف روزانه 10 بادام هندی خام می‌تواند حدود 55 میکروگرم سلنیوم به بدن برساند و خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. بد نیست بدانید مردان بالغ به دریافت روزانه 200 میکروگرم سلنیوم در طول روز نیاز دارند.

بادام برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند

تمام مغزها و دانه ها به دلیل چربی فراوانی که دارند، حجم بالایی از کالری را در وزن پایین به بدن می رسانند اما حذف این خوراکی های مغذی، حتی برای رژیمی ها هم ممنوع است و این افراد می‌توانند برای بهره بردن از خواص فراوان مغزها، مقدار محدودی از آنها را در برنامه میان وعده خود داشته باشند. بین مغزی های مختلف، بادام با تنها 160 کیلوکالری در هر اونس (حدود 28 گرم)، تقریباً کمترین کالری را به بدن می رساند.

بادام هندی و پسته، در رتبه های دوم و سوم کم‌کالری های مغزها قرار دارند. فقط حواستان باشد اگر می خواهید کالری دریافتی از مغزها را کاهش دهید، حتماً انواع خام آنها را انتخاب کنید. به علاوه، تحقیقات فراوانی نشان می دهند مصرف منظم بادام خام می‌تواند باعث افزایش میزان باکتری های مفید روده شود و سلامت دستگاه گوارش را تضمین کند.

پسته مناسب برای فشار، چربی و قند خون

لوتیین، بتاکاروتن و ویتامین E فراوان موجود در پسته باعث شده اند این مغز خوش طعم به یکی از بزرگ ترین دوستداران قلب تبدیل شود.

زمانی که ما 2 وعده پسته خام (هر وعده حدود 5 عدد) در طول روز مصرف می‌کنیم، فشارخون سیستولیک خود را پایین می‌آوریم و سطح کلسترول خونمان را هم تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهیم. ضمن اینکه ترکیبات موجود در پسته با تنظیم ترشح انسولین در بدن، باعث حفظ تعادل قند خون هم می‌شوند.

تخمه کدو برای مردان

تخمه کدو هم از اجزای پرطرفدار آجیل عید است که حجم بالایی از روی را در خود جای داده است. از این رو، مصرف آن می‌تواند از ابتلا به سرطان پروستات پیشگیری کند. به علاوه، چربی ها و آنتی اکسیدان های فراوان موجود در تخمه کدو هم می‌توانند کمک بزرگی به درمان بزرگی خوش خیم پروستات کنند.

دانستنی های چهارگانه

1- بادام زمینی جزو مغزها تقسیم بندی نمی شود و در علم نباتات، در گروه بقولات و حبوبات جای می‌گیرد.

2- گردو، تنها مغز دارای امگا 3 است.

3- سبزی پسته هم مانند سبزی کلم، از کلروفیل حاصل می‌شود و از این‌رو، هم پسته و هم کلم سبز به اندازه یکدیگر به بدن آنتی اسکیدان می رسانند. رنگ‌دانه های سبز موجود در کلم و پسته، به یک اندازه می‌توانند باعث حفظ سلامت قلب شوند و از ابتلا به سرطان ریه هم پیشگیری کنند.

4 – فندق، تنها مغز حاوی ویتامین C است، البته نوع تازه‌اش، بنابراین مصرف آن همراه با غذاهای گوشتی می‌تواند به جذب بهتر آهن موجود در پروتئین‌های حیوانی کمک کند.

 

منبع: صاحب نیوز




موضوع مطلب : خشکبار،خشکبارخوانسار،آجیل،آلو

دوشنبه 97 اردیبهشت 10 :: 12:40 عصر

خوانسار از شهرستان های غربی استان اصفهان می باشد که با دارا بودن بهترین اقلیم توانسته است انواع خشکبارهای ممتاز کشور را تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان در کل کشور قرار دهد.

این منطقه توانسته است بهترین خشکبارها را در عطر و طعم های ویژه ای تولید کند که به صورت کاملا ارگانیک تهیه و فرآوری شده که در نوع خود بی نظیر هستند و به عنوان یک کالای لوکس در بسته بندی های مختلف به بازار عرضه می شوند.

ممتازترین خشکبارهای خوانسار را انواع آلو و گردو تشکیل می دهند که در بهترین کیفیت ها تولید شده و در بازارهای کل کشور به صورت عمده و خرده عرضه می شوند.

خشکبارهای ویژه خوانسار شامل بهترین نمونه های گردو و بادام تشکیل می دهند که توسط مرکزهای پخش اینترنتی در کل کشور در قیمت های بسیار مناسب عرضه می شوند.

خوانسار از مناطق غربی استان اصفهان می باشد که با دارا بودن آب و هوای سردسیر و کوهستانی توانسته است بهترین نمونه های گردو ، بادام و آلو را به صورت ویژه تولید و در بهترین قیمت ها روانه بازارهای فروش در کل کشور کند.

خشکبار خوانسار شامل انواع گردو و بادام و انواع آلو ها می باشند که توسط مرکز های پخش در کل کشور به صورت عمده و خرده عرضه می شود.

با توجه به اینکه مصرف خشکبار برای بدن و سلامتی بسیار ضروری می باشد.

اگر به دنبال بهترین خشکبارهای خوانسار هستید می توانید از طریق این سایت انواع این تولیدات را با نرخ های بسیار مناسب به صورت عمده و خرده خریداری کنید.

این محصولات به صورت تضمینی در بالاترین کیفیت ها برای مشتریان در تمام نقاط ایران ارسال می شوند.




موضوع مطلب : خشکبار،خشکبار خوانسار،خوانسار،آجیل

دوشنبه 97 اردیبهشت 10 :: 12:37 عصر

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 23
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 98691
امکانات جانبی